Má Wedos nějaké zápory?
Problém s velkým množstvím souborů v podsložkách
Nedávno jsem narazil na vůbec první problém s Wedosem (který je však hodně diskutabilní). Jedná se o problém s množstvím souborů ve složkách. Wedos požádal uživatele, který měl v jedné složce řádově tisíce souborů, aby tuto situaci vyřešil a množství souborů redukoval.
Nabízí se otázka, proč bych měl mít ve složce více jak tisíce souborů?
Ono to nemusí být pouze manuálně umístěné soubory, ale třeba cache/temp soubory nějakého redakčního systému (resp. nějakého modulu). Z diskuze, která tento problém řešila jsem vyčetl, že Wedos se tuto situaci snažil s klientem aktivně řešit a dobrat se k nějakému řešení. Každopádně onen člověk se cítil dotčen, že by rád měl ve složce tolik souborů, kolik on chce. Na jednu stranu je to pochopitelné, na druhou stranu by se s podobným problémem pravděpodobně setkal i u ostatních poskytovatelů.
Logování
Přestali fungovat stránky s WordPressem. HTTP vracelo 200 (divné, když to najednou přestalo fungovat bez jakéhokoli zásahu), error se i přes funkční error_reporting nezobrazoval žádný a WP_DEBUG nevypsal ani čárku. Co teď? Napsal sem na podporu, tam mi řekli, že je hosting v pohodě. Tak už zbývá se jen podívat do logů, čím by to asi mohlo být. Ale ejhle, on log na hostingu vůbec není. V administraci ho můžete krátkodobě (1den/měsíc) zapnout, ale jinak si za logy budete muset připlatit a to ne zrovna málo. Ne že by člověk koukal do logů každý den, ale pokud se řešení nějakého problému protáhne na dva a více dní? Možná, že by se to dalo potom vyřešit přes podporu, ale to jsem nezkoušel, protože mi jeden den stačil. Můžu jen doufat, že už tenhle měsíc nebudu logy potřebovat.
Závěr
I přes všechny výše vypsané „nedostatky“ je Wedos zatím top, co můžete mezi webhostingovými poskytovateli potkat. Některé z nedostatků jsou navíc hodně diskutabilní jako např. ten s počtem souborů. Uvidíme, jestli si Wedos zachová vysoký standard.